Időpont egyeztetés

+36 30 98 97 662

Ha írásban szeretne
konzultációs időpontot kérni,
vagy kérdést tenne fel,
ide kattintva megteheti.

Kapcsolatfelvétel kapcsolat nyil

DSC 7029 ok ka

A választás a legnagyobb kapacitásunk. Öleljük magunkhoz a különbözőségeinket, ahelyett, hogy elítélnénk és rosszá tennénk a másikat. Teremtsünk egy nagyszerűbb világot. Mit választasz? 

„Ismered a mondást: Ha valakit nem győzhetsz le, állj mellé!” Mi lenne, ha minden vitában megkérdeznénk, mi más lehetséges még, mint a szokásos forgatókönyv: peren kívüli egyeztetés, pereskedés - valaki nyer, valaki veszít? Mi van, ha egy formabontó és merész ötletet bedobva mindenki nyerhet? Hogyan lehetséges ez? 

 

 

Az élet ízei című filmben a tehetséges fiatal indiai szakács, Hassan, megelégeli a szomszédos Michelin-csillagos étterem vezetőjével, Madame Mallory-val folytatott rivalizálást. „Ismered a mondást: Ha valakit nem győzhetsz le, állj mellé!”- mondj a húgának, és stratégiát vált. Megkéri a hölgyet, hadd készítsen neki egy omlettet - és ezzel meghívja őt arra, hogy ahelyett, hogy megpróbálják ellehetetleníteni egymás üzletét, inkább együtt teremtsenek valami sokkal nagyobbat. Kiderül, hogy a francia és az indiai konyha eltérő ízei egyesíthetőek, a végeredmény pedig felforgatja az alvó kisváros, és persze Madame Mallory életét is.

 

az élet ízei

A film itt érhető el magyarul >>

(Az idézett jelenet a filmben 1 óra 03-nál látható)

 

Mi lenne, ha minden vitában megkérdeznénk, mi más lehetséges még, mint a szokásos forgatókönyv: peren kívüli egyeztetés, pereskedés - valaki nyer, valaki veszít?

 

Mi van, ha egy formabontó és merész ötletet bedobva mindenki nyerhet?

 

Mint az amerikai fapados légitársaság, a Southwest Airlines, és a repülőgép alkatrészeket gyártó Stevens Aviation esetében, ahol a két cég, ahelyett, hogy milliókat ölt volna egy szerzői jogi perbe, elképesztő reklámot csináltak maguknak.

 

A Southwest Airlines 1990-ben bedobott egy új szlogent: "Just Plane Smart". Ez egy klassz szójáték, be is vált, egyetlen gond volt csupán, hogy mint kiderült, a szlogen már foglalt volt, ezt használta a Stevens Aviation is akkor már évek óta.
Akkor a Stevens Aviation vezetője gondolt egy merészet. Levelet írt a légitársaságnak, amelyben gratulált a zseniális és kreatív, és mindenekelőtt hatékony új szlogenhez. Hozzátette, hogy onnan tudja, hogy beválik a szlogen, mert ők is ezt használják... A kialakult helyzetben – „Csak ügyvédeket ne!” címszóval – egy szkandermeccset javasolt a két vezérigazgató között. Legyen a szlogen használati joga azé, aki nyer!
Utóiratként hozzátette: „Cégünk vezérigazgatója egyébként 38 éves, volt súlyemelő, és King Air típusú repülőgépeket használ fekvenyomáshoz.” Micsoda fordulat! És micsoda lehetőség! 

 

A válasz így hangzott:

 

"A mi vezérigazgatónk Wild Turney márkájú whiskey-t, és napi öt doboz cigarettát használ fekvenyomáshoz, ezen kívül félelmetes módon képes rúgni, harapni, fojtogatni, karmolni, és hajat húzni, ha ez kell a győzelemhez. Extrém esetben nem riad vissza a könyörgés, esedezés, hüppögés és hisztizés alkalmazásától sem. Ha az önök nyápic, félős és gyenge vezérigazgatója ki mer állni egy ilyen harcművészeti óriás ellen, hát legyen."

 

A média imádta a sztorit. Több videó készült a felkészülésről, majd magáról a versenyről. Hatalmas buli volt. És hatalmas reklám.

Micsoda zseniális módja annak, hogy túlteremtsenek egy vitás helyzetet, pusztán azzal, hogy hajlandóak voltak nézőpontot váltani!

 

Itt látható a szkandermeccs videón >>> 

 

 

 

 

Az üzleti életben számtalanszor ütköznek az érdekek. De a perek évekig elhúzódnak és költségesek, a megoldás pedig már ma kell. Ha az egymással szemben álló cégeket egyébként szoros üzleti szálak kapcsolják össze, és a jövőben is együtt kell működniük, a peres eljárás nem mindig a legjobb út. Esetleg a konfliktus részleteit egyik fél sem teregetné ki szívesen a bíróságon.

 

Mi más lehetséges még ilyenkor?

 

A gazdasági mediáció egy kellően rugalmas eljárás, gyors és olcsó, és nincs vesztes. A felek a közvetítő támogatásával közösen keresnek egy olyan megoldást, amely mindkettőjük számára többet teremt, mint a pereskedés. Tegye fel a kérdést, mi más lehetséges még, amire eddig még nem gondolt? Hajlandó lenne-e megvizsgálni a helyzetet egy másik, majd egy megint másik, majd még több másik nézőpontból? Akár még a vitapartnere nézőpontjából is? Esetleg egy teljesen szokatlan szemszögből? Azzal a kíváncsisággal, vajon mit vehet észre, amit korábban nem?

 

A mediátor nem ad tanácsot, a közvetítői eljárás során nem az a cél, hogy azt keressék meg, kinek van igaza, mit döntene a bíróság. A kérdés valójában az: mi működhet itt mindkét félnek?

 

Gazdasági ügyekben nincs gyorsabb és eredményesebb megoldás, mint az egyezségkötés, éppen ezért ügyfeleimnek minden esetben fel szoktam hívni a figyelmét a mediáció lehetőségére.

 

Ügytípusok, amikor gazdasági mediációt lehet igénybe venni:
- cégek közötti jog- és érdekviták,
- cégtársak, üzleti partnerek közötti viták
- munkavállaló és munkáltató közötti viták
- munkahelyen belüli konfliktusok, kollégák közötti viták
- örökösödési ügyek

- tartozások tárgyalásos úton történő rendezése 

 

Ha nem biztos abban, hogy a mediációra van szüksége, kötelezettség nélkül hívjon fel, és megbeszéljük! Írásban is felteheti kérdését, és válaszolok Önnek, hogy ügyében célszerű-e a közvetítői eljárás választania >>

 

 

 

 

Kérdése van?

Ha írásban szeretne konzultációs időpontot kérni, vagy kérdést tenne fel, ide kattintva megteheti.

Kapcsolatfelvétel kapcsolat nyil